خبرهای داغ:
فیض‌الهی خبر داد

 اجرای ۱۸۰ عنوان برنامه طی هفته بزرگداشت مقام معلم در بهار

همدان-مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار از اجرای ۱۸۰ عنوان برنامه طی هفته بزرگداشت مقام معلم در ۱۳۰ آموزشگاه شهرستان بهار خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۴۹۹۱
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، حسین فیض الهی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته معلم و یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان اصلی‌ترین بستر برای رشد و توسعه پایدار در هر کشور،  نقشی مهمی را در اعتلا و آگاهی‌بخشی درست در جوامع امروزی ایفا می‌کند و معلم به عنوان رکن اساسی و بنیادین توسعه علمی کشور، تاثیر بسزایی را در شکل‌گیری و رشد شخصیت علمی و فرهنگی دانش‌آموزان و نسل جوان طالب علم و اندیشه خواهد داشت.

وی گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته معلم ۱۸۰عنوان برنامه در سطح شهرستان و ۱۳۰ آموزشگاه در راستای بزرگداشت شأن معلمان پیش‌بینی شده است که در اولین روز هفته گرامیداشت مقام معلم با غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا به خصوص مزار مطهر شهدای فرهنگی آغاز می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار با تاکید بر رویکرد مردمی بودن برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم تصریح کرد: حضور مردم در سال جدید در راستای تجلیل از مقام معلم بسیار پر رنگ بود.

وی بیان کرد: برنامه «سپاس معلم» در راستای تقدیر از زحمات و تلاش‌های معلمان عزیز در تمام مدارس شهرستان توسط مدیران مدارس و با حضور مسئولان شهرستان، شهرها و روستاها و والدین دانش‌آموزان برگزار می‌شود و تجلیل هیئت امنای مساجد و امامان جماعت از فرهنگیان فعال در سطح مساجد نیز از برنامه‌های دیگر است.

فیض الهی با اشاره به برنامه‌های شاخص هفته معلم عنوان کرد: دیدار با امام جمعه و فرماندار شهرستان، دیدار با خانواده معظم شهدای فرهنگی، گلباران گلزار شهدا، سرکشی از بیماران فرهنگی و خانواده متوفی فرهنگی، حضور در مدارس، جشن ستارگان و برگزاری یادواره شهدای فرهنگی گرامیداشت شهید تقی بهمنی از مهمترین برنامه‌های این هفته است.

وی افزود: همایش بزرگ تجلیل از فرهنگیان و پیشکسوتان فرهنگی، برگزاری نمایشگاه علمی فرهنگی دانش آموزان و فرهنگیان، کلنگ‌زنی احداث دو زمین چمن مصنوعی از دیگر برنامه‌های اجرایی خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار همچنین نمایشگاه‌های عکس و پوستر و عصری با شعر، انسی با قرآن و پیاده‌روی فرهنگیان به نیابت از شهید تقی بهمنی با همکاری بسیج فرهنگیان و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و هنری و ورزشی را ازمهمترین برنامه‌های هفته معلم در شهرستان بهار برشمرد.

وی با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم اضافه کرد: با توجه به اعمال سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون سراسری ۶۰ درصد نمره این آزمون برگرفته از معدل سه دوره سال دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم تاثیر خواهد پذیرفت بنابراین امسال پایه‌های تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت نهایی برگزار می‌شود.

فیض الهی از برگزاری امتحانات نهایی در چهار حوزه نهایی از جمله مدارس امام موسی کاظم (ع) بهار، کوثر صالح اباد، امام خمینی (ره) آبرومند و حجاب بهار خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که امتحانات را سالم و بدون دغدغه برای دانش آموزان برگزار کنیم و در این راستا نیز تجهیزات و اقداماتی مورد لازم انجام شده است.

وی خطاب به والدین دانش آموزان گفت: والدین باید شرایط لازم را برای مطالعه دقیق دانش آموزان فراهم کنند و اهمیت امتحانات نهایی را به دانش آموزان گوشزد کنند.

* توجه به مدارس فنی و حرفه‌ای و کار دانش در برنامه آموزش و پرورش است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار تاکید کرد: با توجه به حضوردر کلاس و استفاده از دانش‌های معلم یکی از ملزومات مهم پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان است؛ دانش آموزان پایه‌های دوازدهم تا پایان سال تحصیلی کلاس‌ها به صورت منظم دایر است و باید در کلاس حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه توجه به مدارس فنی و حرفه‌ای و کار دانش امسال در برنامه آموزش و پرورش است، ادامه داد: در راستای کمک به جهش تولید که شعار امسال توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده اقداماتی صورت گرفته و رشته‌های جدید تعریف خواهد شد و استفاده از نیروهای استاد کار ماهر را در حرفه آموزی دانش آموزان در دستور کار خود قرارداده‌ایم.

فیض الهی از  پیگیری پروژه‌های نیمه تمام خبر داد و گفت: پروژه آموزشگاه خیری علیزاده، پروژه ۱۲ کلاسه شهرک فرهنگیان، پروژه‌های نیمه تمام در روستاهای سیمین و وهنان، نوسازی و تکمیل ۳ کلاسه الحاقیه روستای کریم آباد، احداث سه کلاسه در روستای پرلوک و ... در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۶ آموزشگاه سرویس بهداشتی به صورت کامل تجهیز شدند و در سال جاری نیز تعدادی از سرویس‌های مدارس احداث و تامین و تجهیز خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار افزود: همچنین یکی از اقدامات بسیار مهم در سال گذشته نهضت آسفالت ریزی مدارس بود که محوطه ۱۰ مدرسه آسفالت شد و امسال نیز با پیگیری مسؤلین نهضت آسفالت ریزی را خواهیم داشت.

وی با اعلام حمایت از اجرای طرح «نور» واقدامات نیروی انتظامی در مقابل هنجارشکنی عفاف و حجاب گفت: آموزش و پرورش اقدامات نرم افزاری و فرهنگی را از قبیل دعوت از کارشناسان خبره و متخصص برای حضور در مدارس و آگاه‌سازی دانش‌آموزان در امر عفاف و حجاب را در دستور کار دارد.

*برگزاری ۴۰ جلسه آموزشی در راستای توانمندسازی فرهنگیان

فیض الهی با اشاره به اجرای طرح شهید «همت» در شهرستان بهار اظهار کرد: این طرح در پی مطالبه دانش‌آموزان مبنی بر کیفیت بخشی آموزشی و توجه به روش‌های نوین تدریس انجام می‌شود و ۴۰ جلسه آموزشی در راستای توانمندسازی فرهنگیان برگزار شده است.

وی از کمبود معلم در سال آینده خبر داد و گفت: امسال علاوه بر جذب ۳۵ نفر در آموزش و پرورش، ۳ هزار و ۵۰۰ ساعت کمبود معلم داریم و تلاش بر تامین معلمان از راه‌های مختلف است تا در سال تحصیلی جدید هیچ کلاس بدون معلمی نداشته باشیم و در این راستا کمبود نیروی شهرستان در اتاق وضعیت نیروی آموزش و پرورش بررسی شده و تعدادی از فرهنگیان از دانشگاه فرهنگیان و یا ماده ۲۸ جذب خواهند شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار در خصوص دریافت وجه توسط برخی از مدارس گفت: مدارس عادی، حق اجبار برای پرداخت هزینه تحصیلی به خانواده‌ها را ندارند مگر اینکه مردم به صورت خودجوش به مدارس کمک کنند و فقط مدارس هیئت امنایی مبلغ مصوبی را دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: دریافت وجه توسط مدیران، برای جشن هفته معلم ممنوع است و در صورت مشاهده هرگونه دریافت وجه، خارج از قانون با مدیران متخلف برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات